Страчаная спадчына
A_SILVER_THREE-PIECE_TEA_SERVICE__1785
 
Хацелася б дадаць яшчэ, наконт карцін і іншых рэчаў зь Нясьвіжа. Іх неабходна ўвесь час шукаць і набываць у Эўропе. Напрыклад, на прэстыжных аўкцыёнах кшталту Сотбіз, Крысьціз. Там хаця б раз на год выстаўляюць сапраўды вартыя рэчы з розных радзівілаўскіх калекцый. Кошты напраўду цалкам рэальныя: 10.000-50.000 эўра, у адрозьненьні ад мясцовых фантастаў-барыгаў антыкварыятам, якія то за мэтрычную кнігу, скрадзеную за бальшавікамі, патрабуюць 1.000 даляраў, то паўтара мільёна за карціну
 
Літоўскае барока. Артэфакт №3: барочны putto зь Міра.
B_putto_Reni  
                  
Для барочнага мастацтва вобраз пута (ад італ. putto – дзіця, маленькі хлопчык) вельмі адметная зьява, бо напрамкі зьвязаная з пэўнымі філязофскімі ўстаноўкамі эпохі. Як я згадваў ў папярэдніх двух зацемах, барока хацела злучыць у сваім віртуальным мастацкім сьвеце зямны й божы пачатак, парушыць межы ўяўленьня. Пута – сымбаль адначасова зямнога й анёльскага, цялеснага й духоўнага, жыцьця часовага (тэатральнага) і вечнага (райскага)… Вобраз вярнуўся ў эўрапейскую культуру з грэцкае й рымскае спадчыны яшчэ ў часы Рэнэсансу. Праўда канатацыі эпохі Адраджэньня былі трохі іншыя, як і сама тэхніка іканаґрафіі пуці. Для барока ж ён стаў адным з важкіх элемэнтаў
 
Дзе вы, панове дабрадзеі?
 
У адноўленых палацах чакаюць мецэнатаў, імёны якіх будуць захаваны для нашчадкаў. У 2011 годзе нарэшце ўсе залы Нясвіжскага замка адчыняць для турыстаў. Гэта значыць, для нас з вамі. А што мы там пабачым? Гэта залежыць і ад нас таксама. Кіраўніцтва нясвіжскага запаведніка звяртаецца да народа з просьбай дапамагчы сабраць аўтэнтычныя прадметы мастацтва  
 
Куды падзелася маемасць з нясвіжскага замка?

Дэтэктывы па прымусу

Ужо цяпер вы можаце наведаць магнацкі палац. 26 верасня 2008 года для турыстаў адкрыліся першыя адноўленыя залы. Некаторыя давялося рэстаўраваць наўздагад, бо не захавалася ні фатаграфій, ні арыгінальных рэчаў. Пакоям, дзе размяшчаліся бібліятэка і архіў, пашанцавала: знайшліся здымкі пачатку ХХ стагоддзя. Па фота скапіравалі колішні інтэр’ер — зрабілі нанова мэблю, жырандолі. Праз нейкі час сучасныя навадзелы пакрыюцца “высакароднай” пацінай часу — і ўжо не адрозніш іх ад аўтэнтыкаў.
Аднак навукоўцы лічаць, што дубліраваць арыгіналы муляжамі па ўсім замку — гэта не выйсце са становішча, калі сапраўдныя рэчы зніклі немаведама

 
Слуцкие пояса: тайны исчезновения и находок.

 

На днях из Москвы пришла хорошая новость. Слуцкие пояса из фондов российского Государственного исторического музея будут экспонироваться в белорусском Национальном художественном постоянно. Договоренность достигнута на уровне министров культуры двух стран Павла Латушко и Александра Авдеева. Однако восемь поясов, которые теперь экспонируются в нашей столице, в мае вернутся в Москву, но взамен прибудут другие, сообщил директор музея Владимир Прокопцов. И так понемногу все слуцкие шедевры, а их в ГИМе 80, побывают на исторической родине. Но как они попали в Россию?

 
Лёс "Багіні Леды" з нясвіжскага замка.

 

Ноч на Каляды з 24 на 25 снежня 2002 года ўвайшла ў гісторыю ўсёй краіны. Гарэў Нясвіжскі замак. Полымя ахапіла верх цэнтральнага корпуса. Мастацтвазнаўцы і турысты турбаваліся пра лёс дэкаратыўнай карціны над галоўнай лесвіцай — антычнай багіняй Ледай у атачэнні амураў. На жаль, пажарнікі, спрытна патушыўшы агонь, залілі вадой усю столь. Ад фантана са шлангаў пацярпела і “Леда”. Яна адстала ад столі, правісла над лесвіцай, і толькі рама трымала палатно над шырокім пралётам. Неўзабаве пацярпелы ад агню і вады корпус радзівілаўскага дома закрылі на рэстаўрацыю і пра “Леду” доўга нічога не было вядома. Пакуль днямі шэдэўр не знайшоўся. У Мінску. Леда была жонкаю спартанскага цара, але па легендзе на яе з Алімпа заглядаўся і Зеўс. Галоўны грэчаскі бог не змог адужаць сваю спакусу, спусціўся на зямлю, падпільнаваў Леду на рацэ, перакінуўшыся ў лебедзя, і... авалодаў ёю. Ад “спаткання” царыцы з богам нарадзілася Алена Чароўная — тая самая, з-за якой пачалася Траянская вайна. Радзівілы, нягледзячы на тое што былі шчырымі каталікамі, як усе адукаваныя людзі XVIII стагоддзя, захапляліся антычнасцю. Таму сюжэт пра Леду невыпадкова з’явіўся на плафоне лесвіцы галоўнага корпуса замка. У савецкі час, калі тут размяшчаўся санаторый, карціна заставалася

 
Загадочный портрет кисти Тициана

Портрет Дворянина. Тициан. 1550 г.

 

Пересматривая инвентарные описания несвижской сокровищницы в самом расцвете ее славы и богатства, можно натолкнуться не только на обилие золота и серебра, но и на полотна знаменитых живописцев, например Рембрандта.  Вот и теперь, любуясь портретами руки Тициана из галереи дворца в Касселе (Германия), взгляд невольно останавливается на прекрасном парадном портрете 1550 года. Портрет не имеет аннотации и просто подписан "Портрет дворянина". По некоторым версиям на нем изображен Джованни Франческо Аквави герцог Атри. Доподлинно известно, что в конце 1548 года Тициан был приглашен к Аусбургскому двору императора (Священной Римской Империи) Карла V чтобы писать портреты всей императорской семьи. Между тем, также не секрет, что канцлер Великого Княжества Литовского Николай

 
Радзивилловская сокровищница в замке Вавель.

Вавельский замок. Общий вид.

 

Вавель--пожалуй самый титулованный из польских королевских замков, дошедших в наших дней в своем хотя и измененном столетиями, но все же нетронутом разрушениями виде. Древняя столица польского королевства—Краков, с центром на Вавеле несколько сот лет являлась средоточием монархии. Хорошо укрепленная королевская резиденция стала свидетельницей нескольких династий, одновременно являясь и крепостью, и дворцом, и домом для венценосной семьи. И приятно, что поляки понимают то огромное значение этого замка для своей культуры, истории, национального самосознания, создав замечательный музей поистине уже европейского образца, способный на достойном уровне принять искушенных иностранных туристов, и наполнив его светлые просторные ренессансные залы выдающимися произведениями искусства. Таким я увидел этот замок в 2003 году, приехав обычным туристом на экскурсию. Как всегда, к удивлению от роскоши экспозиции и восхищению реставраторской работой примешивалось и немного горькое чувство

 
Один день визита Радзивиллов и тайна старой иконы.
Княгиня Э.Радзивилл-Томашевская с племяником Миколаем Константином
 

Интересным, радостным и плодотворным получился последний визит князей Радзивиллов в конце мая этого года. Конечно, были и свои проблемы и организационные вопросы, но, здесь, думаю, говорить о них не стоит. Главное,

 
<< Первая < Предыдущая 1 2 Следующая > Последняя >>

Страница 1 из 2